Навіщо потрібне спілкування
Автор: admin

Навіщо потрібне спілкування

Навіщо людині спілкування, у чому її сенс і користь? Не всі зізнаються, що залежні від спілкування. Для людини знаходитись у соціумі — життєва необхідність. Чому потреба взаємодіяти з іншими людьми така важлива для особистості? Що таке комунікації в спілкуванні читайте у цій статті https://pyrogiv.kiev.ua/shho-take-komunikaciya-v-spilkuvanni/.

Відомий факт: якщо людину надовго ізолювати від суспільства, вона почне деградувати. З’являться зміни у психіці. Людина — істота стадна, і ми не можемо нормально жити та розвиватися без спілкування та взаємодії. Психологи під спілкуванням розуміють взаємодію з допомогою слів, жестів, становища тіла, міміки, висловлювання обличчя.

Чому так важливе спілкування?

Спілкування дозволяє порівняти себе коїться з іншими. Ми отримуємо оцінку своїх якостей, дій та вчинків. Так людина встановлює собі рамки — моральні бар’єри.

Ми отримуємо схвалення, співчуття та підтримку, як підтвердження, що наші почуття правильні та виправдані. Коли такі ж, як ми кажуть нам, що відчували в такій ситуації те саме, стає легше пережити стресову ситуацію.

Людина відчуває задоволення, коли поділяє свої почуття коїться з іншими. Радість не буде повною, якщо поряд немає когось, хто міг би порадіти за тебе. А горе самотужки пережити ще складніше. Це також властивість психіки: радитись, ділитися.

Порозуміння у спілкуванні

Саме порозуміння люди вважають головною користю спілкування. Ось навіщо людині спілкування: вона відчуває, що інші її розуміють. Він усвідомлює, що якщо інші надходять і відчувають також, значить, він має рацію. Якщо чоловік мріє про круту тачку та подорожі у веселій компанії, а дружина хоче багато дітей і свій будинок, така пара проіснує недовго. Порозуміння — це збіг поглядів, думок, переваг.

Користь спілкування

Не кожна людина має друзів. Так трапляється: є люди, які тяжко звикають до інших, сильно відрізняються від оточуючих. Є й ті, хто просто не прагне спілкування або не знаходить часу, щоб зблизитись з іншими. Навіть якщо у вас немає друга, якому ви могли б довіритися, поговорити про свої проблеми та отримати підтримку, спілкування необхідне для психіки. Коли людина не довіряє оточуючим, все тримає в собі проблеми накопичуються. Так виникають м’язові затискачі у тілі, які можуть спровокувати захворювання.

Навіщо потрібне спілкування

Навіщо людині спілкування?

Коротка відповідь – для обміну інформацією. Це дає знання та досвід. Крім власного досвіду, ми переймаємо досвід інших людей. Причому всупереч поширеній думці вчитися можна і у дітей, а не лише у старшого покоління. Наше оточення сильно впливає на нас, формує нас як особистість. Адже кожен новий співрозмовник у нашому житті – це людина з певною долею, а це той самий життєвий досвід, який нам самим накопичити жодного життя не вистачить, а спілкуючись з іншими людьми, ми дізнаватимемося і про життя, і про людей дедалі більше більше.

Люди не завжди точно знають, як слід вчинити у тій чи іншій ситуації. Часто ми приймаємо бажане за дійсне та діємо, виходячи з невірних спонукань. Спілкування допомагає розглянути проблему під іншим кутом. Людина починає краще розуміти ситуацію, коли поговорить про неї з кимось. Досвід інших людей дозволяє нам коригувати свої дії та не робити помилок. Це те, що дає спілкування людині. Якщо, звичайно, людина досить розумна, щоб прислухатися до інших.

Допомога та підтримка

Спілкування дозволяє нам надавати допомогу. Розкажіть про своє лихо по-справжньому близьким людям і вони допоможуть вирішити питання. Так, через спілкування, людина знаходить помічників. Стара російська приказка говорить: «Не май сто карбованців, а май сто друзів». Люди допомагають своїм друзям і у відповідь вони розраховують на таку допомогу. Це називається взаємністю. Вона властива дружнім відносинам, бо родичів ми вибираємо і вони завжди виявляються схожими нас у поглядах життя. Звичайно, негласний закон наказує і родичам завжди допомагати один одному, але так чинять далеко не всі. А друзі — це люди, які нічим не зобов’язані

Кожен хоче бути почутим

Найголовніше, що слід врахувати у спілкуванні з іншими людьми, це те, що кожен хоче бути почутим. І весь секрет успішного спілкування, що зводиться саме до правильного розуміння позиції співрозмовника, ви повинні розуміти, що від вас хочуть, надаючи вам ту чи іншу інформацію. І щоб ваш співрозмовник відчув, що ви його чуєте, ви маєте всіляко це демонструвати йому. Кивати, погоджуватися, зрідка уточнювати, захоплюватися, дивитися прямо в очі, або трохи нижче залежно від реакції співрозмовника, показувати свої емоції, такі як здивування. Все це технічні прийоми вашої зацікавленості співрозмовником, ви даєте йому зрозуміти, що його чуєте, розумієте, і це цікаво.

Умови спілкування

Існує не кий статут взаємодій індивідуумів. У друзів та близьких прийнято телефонувати один одному. Для спілкування із сторонніми людьми – повага. До старших ми звертаємось на «ви». До старшого за посадою — на ім’я та по батькові. У молоді буває прийнято обмінюватися спеціальними рукостисканнями, застрибувати один одному на спину. Для колег – характерно вітатись за допомогою кивка, обмінюватися посмішками, жестами висловлювати схвалення. Це види невербального спілкування – погляд, становище тіла, вираз обличчя. Навіть потиличник може бути формою спілкування. А форма залежить від умов: наскільки люди близькі – так і заведено у них взаємодіяти. Тут впливає і виховання, і культура, і соціалізація.

Є кілька дуже важливих моментів, які є у спілкуванні між людьми і треба знати як правильно до них ставитися, щоб удосконалити цю життєво важливу навичку. Про них просто треба знати і звертати на них увагу, як до спілкування з кимось, так і в процесі нього, щоб чудово розуміти, що саме ми робимо і чому, коли відкриваємо рота, щоб щось сказати і/або напружуємо слух , щоб щось почути:

1). Дуже важливо розуміти, що з ким би і з якого питання ви не спілкувалися, ви завжди будете робити якісь помилки, як великі, так і маленькі, деякі з яких ви помітите, а про інші навіть не підозрюватимете. І справа тут не тільки в тому, що ви говоритимете, як ви говоритимете і кому говорити, а в тому, як ваш співрозмовник сприйме ваші слова в конкретній ситуації.

2). Спілкування з людьми – це завжди праця, це завжди такий процес, який потребує постійного коригування. Якщо ви не хочете, щоб на вас ображалися, злилися, якось не так вас розуміли, не варто дозволяти собі спілкуватися легко та невимушено, потрібно бути уважними до реакції людей і якщо ви бачите, що щось пішло не так, у вашому спілкуванні з людьми стала виникати напруженість, отже, треба щось у ньому змінювати.

3). Нещирість – ще одна важлива деталь у спілкуванні. Люди ніколи не бувають один з одним цілком щирими, тому вони часто приховують від нас свої справжні почуття і думки. Мало хто відверто скаже вам, що він насправді думає про вашу думку, про ваші слова і як він загалом вас сприймає. Люди дуже обережні у питанні щирості, бо життя більшість із нас навчила тому, що говорити слід не те, що ти думаєш, а те, що люди хочуть від нас почути.

4). Маніпуляція – дуже важливий момент у спілкуванні, можливо навіть найважливіший, враховуючи його поширеність. Не буває такого спілкування, в якому не було б жодних маніпуляцій. Якщо ви не припускаєте думки про те, що вами можуть маніпулювати під час спілкування, то вам слід приділити цьому питанню свою увагу. Ви, напевно, і самі часто маніпулюєте людьми, коли спілкуєтеся з ними, але навіть не підозрюєте про це. Це одна з рис людської натури – надсилати приховані сигнали людям, щоб до чогось їх спонукати.

5). Всі люди спілкуються з якоюсь метою, тільки не завжди вони знають, що вона являє собою і наскільки вона важлива. Буває, що щось хочеться від людини, від людей, а не завжди зрозуміло, чого саме. Тому і спілкування не завжди виявляється конструктивним, після якого люди до чогось приходять, щось отримують, про щось нове і важливе для себе дізнаються.

Буває люди спілкуються один з одним, тому що їм це приємно, тобто заради почуттів. Але в таких випадках їм все одно завжди щось одне від одного потрібно, щось суттєвіше, не просто емоції. Але й необов’язково, що це щось матеріальне. Комусь треба чимось поділитися, висловитись, щоб полегшити душу, зняти стрес, позбутися негативу, передавши його іншій людині, яка її слухає, для людини це дуже важливо, це питання психологічного здоров’я. А комусь потрібно отримати слушну пораду, щоб ухвалити вигідне для себе рішення. Хтось хоче і якісь матеріальні цінності набути завдяки спілкуванню з вигідними для нього людьми. Ціль є завжди.

Висновок

Спілкування є найважливішою потребою людини. Це необхідно йому на психологічному, свідомому та підсвідомому рівні. Таким є пристрій нашої психіки: без комунікації людина втрачає зв’язок зі світом, втрачає себе, дичає. Саме з цієї причини психологи називають душевну розмову – найкращим засобом від стресу та депресії.

Спілкуйтеся, контактуйте з близькими, заводьте нові знайомства – це потрібно кожному для психологічного здоров’я!